Min bloggliste

lørdag 22. oktober 2011

Sjørøver cupcakes.

Har bakt cupcakes etter oppdrag fra en ung jubilant som ønsket seg sjørøver cupcakes fra "cupcakesdama".

Spennede med oppdrag fra barn, har surfa igjennom mange blogger og nettbutikker for å få inspirasjon.

Her er resultatet fra dagens bakst:


Kjevlet ut svart marsipan og stakk ut rundinger som jeg festet spiselige dødningshoder fra Cakas på. Brukte spiselig lim som festemiddel.
Hvit og rød fondant kjevlet ut og stikki ut. Festet hvite kuler av fondant på de røde rundingene. Festet de med spiselig lim og delte rundingene i 2. Lagde "sløyfer" som jeg festet på den hvite rundingen før jeg la på den halve røde . Lagde svart lapp til øyet av marsipan, strekene , munnen og skjeggstubbene er tegnet med spiselig tusj.
Fikk SMS  om at jubilanten var førnøyd :-)


Brukte muffinsoppskrift fra Klikk.no idag. Den var så bra at jeg har skrevet den opp i min favoritt oppskriftsbok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar