Min bloggliste

torsdag 8. desember 2011

Marsipanpynt til jul

Har tatt det med ro noen dager nå, men litt småpusling har det blitt. Greit det så lenge sofaen er i nærheten.
Har lagd marsipan som har stått kjølig i vente på inspirasjon. Den har jeg finni på noen kakeblogger og glansede julemagasiner.


Veldig gøy å lage pynt. Nissen fant jeg på bloggen til Tårtpinglan, juletreet er grønn marsipan som jeg har trillet så den ble kjegleformet, brukte kakehobbysaksa mi og klipte opp kjegle fra toppen og ned. Drysset på grønt glitter og festet en gul stjerne i toppen. Bamsen er lagd av utstikker som er kjøpt på Kitchen butikk, Gulskogensenteret. Nisselua har jeg lagd for hånd. Stjernene er stikki ut med utstikker kjøpt på Rødberg Dagligvare. Rudolf er lagd etter bilde fra Villa Perlesukker.


Kristorn er typisk jul. Blir fine på kaker og cupcakes.


Julekuler i farget marsipan, satte de på tannpirker og sprøyta dem med rødfarge og blåfarge. Og noen ble trillet i glitter.



Horn til Rudolf, smeltet kokesjokolade som er sprøytet ut med wilton tip 3 på ett bakepapir strødd med sukker, ligge til det stivner før det settes på plass.


Ganske søt, men nå så jeg at han mangler ører, hehe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar