Min bloggliste

mandag 12. november 2012

Farsdagskake med nesten nok krem, hihi


Koselig å bake til farsdagen selv om 2 av pappaene i mitt liv er lang unna denne søndagen. Greit å ha en unnskyldning for å bake en kake. Har smakt en deilig fromasjkake på ett bakeri som jeg ville prøve ut.



 
Ups, ble viss litt for lite krem, godt jeg ikke skulle levere denne, hihi.
Litt sunn kake? haha


 




Nederst er det mandelbunn, mandler, eggehviter og sukker. Så ett lag med vaniljekremfromasj. Ett tynt lag med Annas sjokoladekake (glutenfri versjon) så ett tykt lag med bjørnebærfromasj. På toppen er det bjørnebærgele, hjemmelagd. Lagde bjørnebærcoulis som jeg smeltet oppbløtte gelantinplater i. Geleen ble ikke gjennomsiktig men veldig smakfull.


 
 
 
Lag på lag.
 
 
 
 
 
Kaka ble veldig god, med litt mere bjørnebærcoulis i fromasjen hadde den blitt kjempegod.
 
Men kaka blir ikke gammel..........
 
Nå er det forberedelser til cupcake pyntekurs; imorgen er det på Hobbykunst Norge AS i Vestby og på torsdag er det på Fritidstunet i Prestfoss.
 
Ha en fin uke.
 
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar