Min bloggliste

onsdag 28. november 2012

Kurs på Vianvang og hos Pascal.

Hektiske dager for tiden så blir liten tid til blogging. Når jeg baker for salg kan jeg ike drive med tekniske dupeditter samtidig pga hygienen. Men her er en liten smakebit av det jeg har drevet med i høst:

 
Inspirasjonskurs hos Arne Brimi på Vianvang.


 
På fjelltur med Vegard Brimi, eieren av  bl.a. Brimi Fjellstue.


 
Tone Oraini og meg foran den flotte peisen på Vianvang.
 
 
Svinaktig godt på Vianvang, hehe. Og slik vindvær det ble om natta.
 
 
 
 
 
 
Tones coole Mini og meg med Besseggen i bakgrunnen, Tone var bak kameraet for en gangs skyld hehe. 
 
 
 
 
Arne Brimi og Marianne.
 


 
Her blir det lagt takstein , I 2013 begynner vi å arbeide innvendig . Gleder meg til hjemmebakeri på Jellum.
 
Kommer flere bilder seinere fra Inspirasjonskurset på Vianvang. Takk til Tone som ba meg med, mye morro på kjøreturen til og fra Vågå. Og vi blir husket på i lange lange tider, som de to som kjørte sommerveien opp til Brimi Fjellstue. De hadde prøvd å dekke til skiltet med svart plastikk, men Tone klatret opp, dyttet på plasten og fant B i ene enden og I i andre enden.hahahaha Vi kom fram selv om ikke veien var brøyta
 
 
Åke var også på Fritidstunets julemarked i helgen, der jeg solgte glutenfribakst . Han er med i showet til Ylvis brødrene. Har egen FB side og er på twitter.
Så han er en av Sigdals kjendiser i disse tider. Er filmsnutter på Youtube hvis du ikke har sett ham.
 
 
Har også vært på dessertkurs hos selveste Pascal Dupuy, mannen bak Pascal-konditoriene og -restaurantene i Oslo. Han er bare helt rå og ikke minst morsom.
 
 
Utrolig flotte kaker. Ble ikke noe særlig smaking for min del, men har kjøpt boka hans som kom ut i høst. Skal oversette til glutenfritt. Han ville komme på besøk til mitt hjemmebakeri når han blir pensjonist, hehe. Kommer nok litt glutenfritt i hans neste bok mente han.
 
Nå er det forberedelser til helgens salg i mitt glutenfrie bakekjøkken på Søre Teige i Eggedal. Fredag og lørdag skal jeg være på Søre Flågan, Tines Gårdsbutikk, gardiner og interiør. Søndag deltar jeg på julemarked på Veggli Vertshus i Numedal. Skal levere en marsipankake og bake til min sønns 17 års dag. Håper det kan bli litt tid til bilder etterhvert.
 
Ha en fin og vintervakker novemberdag.
 
MG
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar